Справа була ввечері - робить було нічого...
Іншого пояснення у мене немає, оскільки післ'я пробігу 7400 км особливих претензий до роботи паливної системи мотоцикла не було. Проте, досвід, син помилок власних, говорив - у нас неякісний бензин, ти любиш карбюратори, гарантія вже закінчилась. Одним словом хоча б для інспекції та промивки карбюратор було варто розібрати. Звісно як відповідальний сайтотворець я все задокументував. Світла було малувато, фотоапаратик старенький, руки в маслі часу невистачало - і ще тисяча вибачень, бо з 147 фотографій більш-менш вийшли всього 65. Для зручності доступу до карбюратора (PZ-30) можна зняти пластик та бак. Проте якщо вам ліньки - доступ нормальний, можна бак залишати ;) Щоб зняти карбюратор треба відкрутити дві шпільки та розслабити хомут на повітроводі. Проте виявилося що зручніше викручувати два болти із головки циліндра і знімати карб разом з перехідним патрубком - інакше встановити його на місце у мене не вийшло. Перший раз я знімав карбюратор десь після 1000 км пробігу - можете самі порівняти. Невелика кількість червоного осаду нічого не означає = за весь час експлуатації мотоцикла (6 місяців) я всього кілька раз заправлявся на випадкових заправках. На мою думку червоні розводи які можна зтерти пальцем не можуть завадити ефективній роботі карба. Тому я не дуже переймався. Першим ділом я подивився в поплавкову камеру - чисто. Якщо придивитися все одно чисто... Стало зрозуміло що особливого толку від розбирання не буде, промивать, продувать особливого сенсу немає, проте якщо вже почав - доведи до кінця. Головне нічого не загубити! Тому коли вже ви заходилися розбирати карбюратор, звертайте увагу на усі дрібненькі резиночки - без них працювати не буде.
В цьому карбюраторі дуже багато жиклерів, Головний Паливний Жиклер маркований як К-98. Нажаль, я не знаю що це означає (існує кілька загальноприйнятих систем - яка з них застосована ???) Поруч з шахтою Головної Дозуючої Системої (ГДС) розташований жиклер Холостого Ходу (ХХ), він промаркований як К40А Обидві системи оснащені Емульсійними Трубками (ЕТ). Холостому ходу вистачає інтегрованої до жиклера ЕТ, а от Головна Дозуюча Система складається із окремого жиклера та Емульсійної Трубки з маркуванням КВ 145. Воно й зрозуміло - в карбюраторах такого типу ГДС забезпечує сумішеутворення на усіх режимах роботи понад Холостий Хід. Щоб викрутити жиклер ГДС із емульсійної трубки візьміть ключ на "7" та викрутку. Головне не докладати надмірних зусиль. Елементи ГДС треба протирати з великою охайністю, варто вибрати неворсистий матеріал для протирання - щоб на жиклерах та трубках не залишилось ані ворсинки! Головна Дозуюча Система має ще одну маленьку але напрочуд важливу деталь. Цей циліндрик з циркулярним виступом приймає в себе голку-розпилювач Дроселя і працює як розпилювач на повністю відкритій заслонці. Жиклери беруть бензин із поплавкової камери. Дуже важливо, щоб рівень палива весь час був однаковий - це основоположна величина, тому будьте дуже обережні із важелем поплавків та оською. Пид час розбирання поплавкового механізму - зверніть увагу на вісь. Один з її торців злегка заокруглений, а інший з насічкою. Інакше оська не стане - тому не варто докладати надмірних зусиль, адже корпус відлитий із досить м'якого металу. Запорна голка карбюратора PZ-30 має резиновий робочий кінець6 що забезпечує надійне запирання та виключає процедуру притирання клапана. Крім того у голки на зворотньому кінці встановлена дротяна петля, яка унеможливлює зависання. Таким чином конструкція поплавкового механізму дуже прогресивна. Жіклер Прискорювального Насосу утоплений в колодязі - без зайвої потреба викручувати його не варто. Прискорювальний насос скріплено 3-ма гвинтами, будьте обережні - пружинка хоч і не дуже потужна, а все ж може вистрибнути. У Прискорювального Насосу найбільше жиклерів: 2 в кришці насосу і ще 2 в корпусі карбюратора... Працює відмінно, видно не дарма заморочились. Від справ прискорювальних, до більш насущних - холодний мотор не запуститься на звичайній суміші. Тому для її тимчасового збагачення використовуємо заслонку - 99% часу вона відкрита, оскільки потрібна лише для запуску та прогріву. Щоб мінімізувати втрати при її обтікання в неробочому стані - заточив її кромки. Як бачите оську теж не минула лиха доля. Її обточував на скору руку, тому не дуже акуратно. Головне - не зменшувати глибину різьби для болтів заслонки, а навантаження там мінімальне, тому пізніше обточу її "начисто" - надам гарної аеродинамічної форми. Останні штрихи - гвинти кількості та якості Холостого Ходу. Їх треба тримати в чистоті, особливо якісний - найменшої рисочки чи ворсинки на ньому буде достатньо для нестабільного ХХ. Тому його мити та протирати з найбільшою обережністю.
|