В ході спору про причини втрати масла форумчани довго ламали списи довкола САПУНА. Щоб розв'язати усі спори я вирішив дослідити систему вентиляції картера. Конструкція КПП досить цікава: вторинний вал сидить нижче, тому шестерні можуть зачіпляти масло із загального обєму. Крім того в середині порожнистих валів прокачується масло - вихідні отвори безпосередньо під шестернями. Для того щоб масло весь час не виштовхувалось назовні - в обох половинках картера влаштований лабіринто-подібний хід. Половинки сполучаються через отвір в прокладці. Шестерні ведучого валу менші та розташовані надто далеко від системи вентиляції картера. А от зірочки вторинного валу більші та розташовані безпосередньо під щілиною для повернення масла. На мою думку - масло може закидувати в систему вентиляції на високих обертах вторинного валу. Тобто на високих швидкостях руху - масло можене встигати повернутися в картер, особливо при збільшенні частоти обертання (підгазовуванні) специфіка пульсацій газу та рідини буде закидати масло в сапун. З досвіду експлуатації мотоцикла Апачі 200сс - через сапун можна втратити до 50-100 мл масла на 1000 км, якщо їздити на 5-й передачі та часто газувати.
|