Чому я захотів замінити лампи розжарювання світлодіодами - вони дають більше світла і при цьому споживають меньше електрики. Мене довгий час зупиняла їх ціна - від 50 до 150 грн за штуку. Проте Новий рік це непоганий привід зробити собі подарунок, особливо якщо купити його (подарунок ще восени). Спочатку я замінив лише правий діод, щоб подивитися наскільки дорогі діоди кращі за дешеві. Якщо порівнювати по різниці в ціні 1/7, то потужність відрізняється лише 1/5. Проте це все одно дуже гарний результат. Старі діоди мали лише 4 кристали сумарною споживаною потужністю 1W. Цього було достатньо для того щоб вони світили вдвічи краще за стокові лампочки. Нові світлодіодни блоки мають 16 LED-кристалів. Вони настільки потужни, що їх майже не можливо сиотографувати. В принципі як раз цього ми і добивались. Випробування потужності світли я проводив у себе в дворі - як видно з фото, для повільної їзди в темну ніч вже достатньо. Якщо дивитись на мотоцикл спереду - його дуже добре помітно, та і рівень освітлености діоди дають досить пристойний. Дивитися на ввімкнений діод суворо протипоказано, а намагатися сфотографувати світловий потік фари - просто самовбивче завдання. Проте місія виконана! Особливість фари Апача полягає у відкритому верхньому секторі - габарити світять і вперед і вгору. Можливо для уникнення засліплення зустрічних водіїв доведеться заклеїти тонувальною плівкою частину плстикового обтічника. Наступні фото яскраво доводять неймовірну ефективність світлодіодних габаритів - споживана потужність двіиі по 4W майже можуть змагатися з 35W лампою розжарювання. Оскільки ближнє і дальнє світло працюють разом з габаритами, то лампа освітлює дальні ділянки, а діоди освітлюють ближні. Сумарно виходить досить пристойне освітлення. Я закінчив з фарою і щоб поставити крапку в питаннях передньої напівсфери ще й замінив побитий поворотник. Новий більш оранжевий, проте правий і лівий не світяться одночасно - тому навряд чи хтось помітить різницю. Щоб зняти пластикову кришку заднього габарита та стопсигнала мені довелось скрутити номерну табличку. Лише тоді з'явилася можливість розібрати задню блокфару. Доречі не можу не згадати про свій мелкотюнінг - оскільки задні вогні закріплені на резинових сайлентблоках, вона може незначно рухатись. Щоб фара не терла і не билась об пластик я наклеїв на її верхню частину резинову полоску, яка надійно захищає пластик від зношування. Усі подряпини на фарі утворилися до того як був наклеєний резиновий демфер. Найдорожчи й з придбаних світлодіодів - комбінований діодний стопсигнал і габарит. На поверхні кожної з його пелюсток розміщені 8 діодних кристалів, два ззаду і по 6 на лицьовій поверхні. Встановлений і розкритий LED-зірочка не повністю поміщиється в корпусі фари. Проте це не заважає йому досить яскраво світитися. Щоб оцінити яскравість габарита я вимкнув освітлення - по-моєму досить пристойно. Сфотографувати увімкнений стопсигнал - задача не тривіальна, проте як бачите впорався. Стопсигнал досить яскравий, тому я задоволений досягнутим результатом. Підбиваючи підсумки LED-тюнінгу мотоцикла Апачі, мушу сказати: потужні та досить дорогі світлодіоди в габаритах повністю виправдалі себе. Лише їхнього освітлення достатньо щоб нікуди не поспішуючи дістатися додому у випадку перегорання основної лампи. Втім для використання вдень вони можуть виявитися занадто яскравими, тому варто задуматися над обмеженням їх за допомогою тонувальної плівки.
|