Зазори треба виставити максимально точно, бо при більших за норму зазорах сильно зношуються рокери, кулачки розподільчого валу та торець самого клапана. Якщо ж тепловий зазор замалий, то клапан не буде повністю закриватися, що зумовить прорив гарячих газів - прогорання тарілки клапана, зниження потужності, зростання витрати пального. Для початку варто помити мотоцикл вцілому та двигун зокрема. Погодьтеся, потрапляння абразиву всередину двигуна не найкращий наслідок регулювання теплових зазорів клапанів. На відміну від нижньовальних (OHV) двигунів, які можна відрегулювати на гарячу, 163 FML потрібно перевіряти нахолодну 15-20º С.Для зручності доступу до голівки циліндра варто зняти паливний бак і бокові пластикові накладки. Регулювання випускного клапана майже неможливе поки не знятий правий сигнал. Зняти кришки клапанного механізму. Тепер можна роздивитися рокери та регулювальний гвинт з контрагайкою.Потрібно викрутити свічку запалення - її рекомендують замінювати кожні 3-5 тисяч км, тому можна сумістити регулювання з заміною. В будь-якому разі варто перевірити зазор електрода свічки - 0,6 - 0,8 мм. Встановити поршень у ВМТ в такті стиску, для цього необхідно щоб мітка "Т" на маховику співпала з міткою у віконці на кришці генератора. Пам'ятайте розподільчий вал робить один повний оберт на два повних оберти колінвала (720º). При цьому розподільчий вал стане у положення кулачки вниз - тобто клапани будуть вільні. Якщо один з клапанів відкритий, то значить, що зараз ВМТ у такті випуску. Просто поверніть колінчастий вал ще на один повний оборот (360º). Діаметральні риски на зірочці розподільчого валу повинні бути паралельними площіні розрізу головки циліндрів, а болти у вертикальному положенні. Перевірити пластинчатим щупом величину теплового зазору в клапанах між стрижнем клапана і носком коромисла. Щуп 0,05 мм має з легким зусиллям проходити в щілину між рокером та клапаном. Якщо величина зазору не відповідає 0,05 +/- 0,01 мм для обох клапанів, тоді необхідно відрегулювати. Для цього ослабте контргайку на регулюваному гвинті. Якщо зазор малий, потрібно викрутити гвинт на чверть оберта і перевірити зазор щупом. Якщо зазори прослаблені - закрутіть регулювальний гвинт від руки, до того моменту, коли щуп протягується в зазорі з невеликим зусиллям. Як правило, при зриванні контрагайки гвинт провертається на 1/2-1/4 оберта. Після досягнення необхідного зазору в клапанному механізмі, притримуючи регулювальний гвинт за фаску затягніть контрагайку. Зазори в клапанному механізмі варто перевіряти після обкатки (300 і 1000 км) і в наступному кожну другу заміну мастила. Якщо все зроблено правильно частіше туди заглядати немає чого. Звісно кожного разу коли розбирається голівка циліндра, потрібно знову виставити теплові зазори. Шляхом порівняння роботи двигунів з різними зазорами в клапанному механізмові, комісія з трьох власників мотоциклів Апачі 200 прийшла до висновку, що теплові зазори мають бути 0,05 мм на впускному та 0,06-0,07 на випускному клапанах відповідно.
|