Зідзвонились, зустрілись - робимо ТО 1000 мотоциклу Альфамото Ірокез 150сс. Перш за все злили масло, поки мотор гарячий. Дуже зручно коли мотоцикл стоїть вище ніж просто на землі. Вдвох легко висадили коня на дерев'яний брус. У фільтрі не знайшли нічого кримінального, пружина має достатню прижимну силу. Поки стікало масло роздивляюсь двигуна - верхньовальний, про це свідчить нарост натягувача і специфічні кришки клапанного механізму. Звертаю увагу на щильність компоновки - стартер майже торкається натягувача ланцюга ГРМ. Щоч двигун охолоджується рідиною, инженери не знехтували маленькими ребрами, адже таким чином збільшується поверхня для тепловіддачі та збільшується жорсткість голівки циліндра. Оскільки ні я ні Алекс не мали справу із заміною повітряного фільтра - розкручуємо багато зайвого, заодно оглядаємо стан амортизатора та розширювального бачка задніх гальм. Пластик на Ірокезі кріпиться майже так само як на Апачі, проте простір під сідлом організований краще. З переляку навіть бак відкрутили - роздивилися, і нарешті знайшли як вийняти повітряний фільтр. Він двоступеневий: поролонова заглушка ловить крупні частки, в нашому варіанті це був пух з тополі. Паперова касета займається тонкою фільтрацією, судячи по забрудненню станом на 1000 км пробігу, її треба заміняти раз на 8 000 - 10 000 км. Заливати масло в двигун Ірокеза зручніше ніж у Апачі. Інспектуємо свічку запалення: суха, нагар відсутній, колір світліший ніж має бути. Висновок - карбюратор біднить. Що ж заглянему туди. Карбюратор PZ-24 не має прискорювального насосу, проте за рахунок невеликого діаметра діфузора дає гарне прискорення на малих та середніх обертах. Спроба підрегулювати висоту підйому голки стикнулася з ускладненням - цей карбюратор вимагає спецтюнінг пакету. Алекс не захотів колхозити шайби чи підмотати дротом. Задня зірочка як і ланцюг були в первинному стані - 1 000 км це дуже мало. Якщо придивитися до першого фото, то можна помітити, що цеп натягнутий як струна. Натяг довелося послабити, адже було неможливо визначити місце найбільшого провисання, і тим більше забезпечити люфт 1-2 см. Масло залите, усі пробки перевірені, двигун протертий, можна прогрівати.
|