Задні гальма мотоцикла Апачі барабанні, однокулачкові з механічним приводом (тягою). Діаметр барабана складає 130 мм, цього достатньо щоб заблокувати колесо при різкому натисканні. Тому вважаю недолугими розмови про встановлення дискових гальм ззаду - барабана вистачає завжди і усюди. На колодках відлиті цифри 6-4.2 = що вони означають я не знаю. Проте це не заважає гальмам вірою і правдою виконувати свої обов'язки. З іншої сторони можна знайти емблему Ліфану та маркування 125В, що може означати 125 сс Brake. На 150сс Вікінгу гальма мають такий самий розмір - тому можу припустити, що це стандартні гальма для мотоциклів об'ємом двигуна від 125 сс до 200 сс включно. Думаю це цілком доцільно, оскільки маса мотоцикла 125 сс і 200 сс мало відрізняється, тож і вимоги до задних гальм не повинні сильно різнитися. Мій тюнінг колодок полягає у банальному нарізанні на їх робочих поверхнях косих канавок, що має забезпечити покращення відводу газів та пилу із зони контакту. Специфіка заднього барабану Апача полягає у горизонтальному розташуванні колодок - одна зверху, інша знизу. Тому, при потраплянні вологи при проїзді водних перешкод, дощу чи, просто, тривалого простою, між нижньою колодкою і поверхнею гальмівного барабану утворюється липка грязюка. Саме вона під час перших гальмувань працює як абразив і спричиняє досить неприємний звук. Нарізані канавки допомагають відводити пил із робочої зони гальм, таким чином, навіть, при потраплянні вологи (в тому числі конденсату) у порожнину заднього барабану, ми позбавляємось неприємного звуку. Можливо хтось задасть питання: чому виробники не роблять насічки одразу на заводі? Достеменно я не знаю, проте можливо відповідь лежить у площині собівартості - це ще одна чи декілька технологічних операцій. Крім того такі колодки встановлюються на різні мотоцикли і не у всіх є проблеми зі скрипом. Що ж до втрати корисної поверхні гальм - то мушу вас заспокоїти при діаметрі 130 мм та ширині колодки 30 мм маємо ~ 12 246 мм² контактної поверхні, втрата 600-700 мм² це невелика плата за відсутність неприємного звуку. Крім того, у мене склалося враження, що гальма тепер працюють краще (це може бути самонавіюванням, ефектом "плацебо", результатом правильного регулювання, новизною відчуттів чи ще чимось) ІМХО :) ВАЖЛИВО: Під час регулювання натяжки ланцюга обов'язково перевірте/відрегулюйте задні гальма. Бо відсуваючи колесо назад ви зменшуєте робочий хід педалі/тяги, що може призвести до підклинювання, перегріву гальм; збільшення витрат палива. Якщо флажок гальм досягає мітки на барабані - ваші колодки пора замінити! Мої за 8 000 км зносилися на 1,0-1,5 мм, тобто заміна їм світить десь на 25 000 - 30 000 км :)
|