В купівлі мотоцикла поєднуються мої мрії, бажання та економічна доцільність з транспортними особливостями міста Київ та пригородів. Почнемо з мрій та бажань - я вже 3 рік катаюсь на мотоциклові Вікінг. Він досить надійний, потужний, швидкий. Чому ж мені потрібен новий мотоцикл? В певний момент часу усі недоліки Вікінга наштовхнули мене на ідею його переробити. Процес тривалий, не простий, і найголовніше, в нього немає визначених меж - оскільки придумую зміни та втілюю їх у життя лише я сам. Нікому зупинити процес удосконалення мого Вікінга, тому варто купити мотоцикл в якому мене буде влаштовувати майже все. От тут мої мрії натикаються на сувору реальність. Якщо я хочу їздити багато та довго - варто купити новий мотоцикл, новий в сенсі без пробігу. Щоб обкатати його, провести первинні обтяжки/обжимки, вчасно міняти мастило і підтягувати ланцюг. Щоб через 2000 - 3000 він гарантовано показав свої паспортні характеристики і разував мене протягом багатьох років та кілометрів. Ось чому я одразу відкинув ідею про купівлю Б/В мотоцикла з Японії, Кореї чи ще звідкись. Тільки новий! Ґаразд, давайте подивимося на нові мотоцикли. Купляти 125сс не хочеться, бо попередній мав 150сс, а після тюнінгу з підвищення ступеня стиснення показував прекрасні результати. Осьмушка буде здаватися маленькою і швидко набридне. Роздивимося четвертинки - 250сс це вже серйозно. Корейські класичні та оспортивлені моделі вартують від 45 до 55 тис грн. Якщо ж звернутися до моделей іменитих брендів то Yamaha, Honda, Kawasaki та KTM за 5-6 тис долларів запропонують шикарні маленькі копії своїх великих моделей. За такі гроші можна шукати не дуже покоцану автівку. Тут ціна явно переважає якість, бо бренд все таки вартує немало. Оскільки у мене задача купити мотоцикл для повсякденої експлуатації, а понтами міряться і хвалитися брендом мені не цікаво, то я схиляюся до китайпрома. Серед "китайців" за останні кілька років встановився певний хиткий мир. Кожна з марок заняла певну нішу. Я можу помилятися, але зараз табелі про ранги приблизно такі. Найкраще співвідношення ціна якість у Альфамото. Це легко перевіряється - серед оголошень про продаж мотоцикла Альфамотівських дуже мало, хоча продано їх багацько. В той час як Viper'и та Zongshen'і продаються на вторинному ринку дуже жваво. Я бачив багато об'яв про мотики із запасним двигуном, не на ходу, після ДТП і подібні. У мене склалося враження, що мотики АМ продають друзям, знайомим і так далі - для їх продажу не дуже потрібен інтернет. Тут підключається здоровий ґлузд - я вже катався на двох мотоциклах від Альфамото - навіщо шукати іншого імпортера, пробувати налагодити стосунки з компанією та ком'юніті. Кажуть, від добра - добра не шукають. Серед моделей АМ я вибирав не довго, бо я чітко знаю навіщо мені мотоцикл: - Поїздки на роботу і назад, щоденно по 60-100 км пробігу
- Катання на уік-ендах, поїздки по запчастини для кастомованого Вікінга
- Рідкісні вилазки з дружиною (вона боїться мотоцикла) з максимальною швидкістю 70 км/год
- 90% поїздок по місту
Як видно із моїх планів брати важкий та потужний байк не варто. Для міста було б достатньо і 125сс, якби не трафік - тут варто наростити кубатуру, щоб можна було втікти (про всяк випадок). Обов'язкова вимога дискові гальма спереду - перші тижни на Вікінгу я задніми не користувався взагалі. Саме тому і сталося перше падіння - не варто гальмувати передніми на слизькому. Ще мої пізнання в моторах підказують, що верхньовальний двигун (OHC) кращий за нижньовальний (OHV). А такий стоїть тільки на Апачі. Звичайно для одноцилідрового мотора хотілося б мати балансирний вал, але тут доводиться обирати або верхній розпредвал, або баланс вал. Мій вибір - більша ефективність двигуна, а до вібрацій я вже якось звикну. Серед лідерів мого власного рейтингу були Cobra NEW(125сс), Comanche(150сс), Apache (200сс) та Tornado (250сс). Усі вони катаються на 18" колесах (крім Торнадо), що спричиняє певні незручності з підбором основного комплекту гуми. Для обкатки цілком годиться і стокові покришки. Верхній розпредвал встановлено на Апачі та Кобрі. У всіх спереду дискові гальма, ззаду барабани. У кожного з цих мотоциклів є свої особливості, лідером по співвідношення потужністі, маси, паливної економічності та практичності, на мою думку, постає саме Апач.
|