Щоб зняти кришку клапанного механізму треба відкрутити три болти з голівками на 10. Механізм геніально простий, тому максимально надійний. Рокери опираються на штанги та штовхають клапани, тому для регулювання теплових зазорів встановлені регулювальні шпильки з гайками. Як видно з фото на усіх деталях ГРМ є маслопровідні отвори, на кришці є відповідні канали. Така конструкція проста в регулювання і догляді. Увесь механізм закріплений трьома болтами з головками 12. Розсухарювання клапанів досить складний процес тому сфотографувати його було важко - руки зайняті, проте під час збирання двигуна я продемонструю саморобний пристрій для установки та розсухарювання клапанів. Одна з причин розбирання двигуна - 1 літр масла на кожну 1000 км. Сподіваюсь ви розумієте, що причина більш ніж вагома. Я підозрював що перегоріли чи ще якось пошкодились маслозйомні ковпаки, їх ще називають сальниками клапанів. Але як ви можете бачити на власні очі - їх просто немає! Щоб оцінити наслідки несправностей треба зняти голівку циліндра, вона кріпиться чотирьома шпильками, які затягнуті спеціальними гайками - досить міцно затягнуто! Чотири викручених гайки та лоток запчастин. Головка розібрана та зірвана з герметика. Ось що я побачив всередині: На поршні та голівці циліндра глибокі зарубки клиноподібної форми та декілька круглих. Це точно не детонація, оскільки краї не оплавлені. З іншого боку не розумія як в камеру згоряння міг потрапити об'єкт незрозумілої форми. Є ймовірність потрапляння через отвір свічки, значно меньш ймовірно що зі сторони карбюратора. Як видно по клапанам - нагар на випускному аномально "жирний", він не відтирається пальцями дуже міцний і взагалі "НЕПРАВИЛЬНИЙ". Все стає зрозумілим коли ми роздивимось направляючу втулку клапана. Вона має невеликий асиметричність зверху - очевидно, що це трохи постарався кривий клапан. А на виході вона щедро змащена прогорілим мастилом - ось вам і масложорка 1 літр мастила на кожну 1000 км... У випускному каналі великий шар нагару, кінчик направляючої втулки клапана вкритий "дьогтем" - це суміш сажі та масла, яке проникало із системи змащення клапанного механізму прямо у вихлопну. Натомість у впускному каналі все чисто-мирно. Є слиди використання палива із фероценами (червоний наліт) та незначну кількість сажі біля самої фаски клапана. Прискіпливий огляд поршня при денному світлі демонструє масштаби лиха. Інородний предмет (чим би він не був) наробив зарубок по усьому краю поршня. Як видно на фото в основному зарубки довгасті, схожої на клин форми, але є і круглі. Наявність пошкоджень лише по краю голивки циліндра та по краю поршня пояснюється шатровою (півсферичною) формою камери згоряння. По її краю зкруглення поршня та виступ голівки утворюють "виштовхувач". Це зроблено для того щоб під час руху поршня вгору у ВМТ з "виштовхувача" виштовхувалася паливна суміш і утворювала вихор, це зменшує ймовірність детонації та підвищує ефективність/повноту згоряння палива. Пошкодження в камері згоряння засмучують, проте все можна полагодити. Адже з іншого боку дослідження двигуна принесло і позитивні враження. Попередні переробки включали в себе згладжування нерівностей в камері згоряння та повне її полірування (і голівка циліндра, і поршень). Як результат нагар дуже просто зчищається - крім місць пошкоджених інородний предметом нагару немає за що учепитися.
|